Företaget rullar på

Vi har faktiskt inte gått i konkurs, det är bara bloggen som inte blivit uppdaterad.

Men mycket har hänt.

Daisy fick åka hem till Snäckarve gård och vi gjorde ett "slutprov" genom att rida med på en uteritt där, det är ju det som ska bli hennes framtida arbete. Hon klarade av det gallant och alla var nöjda och glada.

Vi åkte ändå inte hem med en tom hästtransport då Pia skickade med en annan liten ponny som hade börjat "tippa av" sina små ryttare. Vilket inte var så uppskattat på ridskolan.

 

 

 

 

Ponnyn hette Alma och var mycket söt. Vi jobbade på och jag kunde inte förstå vad problemet var först, då hon gick som en klocka. Men av någon anledning sträckte jag ut mina ben när vi satt och skrittade, var på ponnyn fick syn på dem och sa "Usssshhhh så OTÄCKT" och gjorde världens snabbaste sidepass. Jag hade inte en chans att sitta kvar.... hehe, men jag kom iaf på vad problemet var. Hon gillade INTE skänklar på konstiga ställen. Så vi började då att vänja henne vid att det kunde komma en skänkel lite här och där ibland. Efter ett tag gick det bättre. Jag red henne mycket barbacka, det var bra för henne för då  kommer man ju åt henne både lite här och där, hon lyckades få av mig två gånger då hon var för snabb åt sidan.

 

         
 
 

 

I övrigt är hon en supertrevlig liten ponny. Vi skickade hem henne igen lite mer "skänkel- härdad" och med några tips om vad som skrämmer henne.

 

 

Quarterhästen Mayara var ett litet mysterium. Mycket ovillig till en början, denna filmsnutt talar för sig själv.

 

 

 

Men efter mycket om och men blev hon faktiskt en trevlig häst. Och till slut blev det så att jag ( Gry) köpte henne.... Nu har jag haft Åsa Lundqvist här flera gånger och hon har behandlat Maja, med massage och el mm.

Och det har verkligen gjort underverk, hon verkar mycket mer avslappnad och bekväm. Hon kommer bli en bra häst.

 

 

 

Vintern hade vi nog med våra egna hästar. Det var årsmöte med WRG och jag och Smarti fick två Year End Avard (ett pris som går till det bäst presterande ekipaget i de olika tävlingsgrenarna).

Vi fick pris i grenarna Western Riding & Western Pleasure, jag blev förvånad och glad. 

 

 
 
//Gry

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback