Hanna Stråle Weber

Jag heter Hanna Stråle Weber, är 19 år gammal och jag startade min ryttarkarriär på Stockby ridskola på Lidingö där jag kommer ifrån. Under tiden jag bodde på Lidingö spenderade jag dock sommrar och lov på Gotland och där passade jag på att låna alla möjliga och omöjliga ponnysar att få rida på, bland annat från Snäckarve gård. När jag var 13 år fick jag mina första egna häst, Snäckarve Checkpoint Charlie. En C-ponny som då var tre år gammal och som jag fortfarande har kvar och tränar med för fullt. 
 
Det jag tycker är allra roligast i ridningen är dressyr, och med Charlie har jag tävlat upp till LA-nivå. Jag har de senaste åren tränat flera gånger i veckan för Camilla Lamm och Katja Bergh och genom det lärt mig väldigt mycket och utvecklats i min ridning. Mina starkaste sidor är mitt lugn, mitt stora säkerhetstänkande och att jag alltid är mycket noggrann. 
 
Förutom Charlie har jag nu två hästar till, en D-ponny som heter Ravelli och ett halvblod som heter Midsummer Shy Boy. Shy är född 2007 och jag har haft honom sedan han var föl. Han är den häst som är tänkt att ta över som min tävlingskompis nu när jag blivit för gammal för att tävla mina ponnyer. 
 
Sommaren 2012 spenderade jag ett par veckor i Varberg på Stuteri MW där jag red och tränade på deras dressyrhästar och fick fina lovord. Och sommaren innan det var jag i England, på Allendale Equestrian Centre. Där tränade jag både dressyr och hoppning, och fick jobba med en del unghästar. 
 
Förutom att träna dressyr har jag sedan många år tillbaka deltagit i träningsläger för Madeleine Stiwing och Tommy Bäcklund och genom det fått nya spännande infallsvinklar och möjligheter att kombinera dressyrens och westernridningens fördelar. 
 
Hanna
 
 
 

Gry Wallin

 

Gry Wallin heter jag och är 19 år gammal. Jag har ridit och haft egen häst sedan jag var liten eftersom min mamma är hästintresserad och hjälpte mig mycket. 

 

 Började min "ridkarriär" hos Pia och Jonne på Snäckarve med att rida busiga ponnysar.Efter det har jag haft lite olika ponnys men nu har jag en Quarterhäst, som heter BF Smart Indi , har haft honom sedan han var liten och nu är han 8 år.

 

Har gått på Gotlands hästgymnasium i 3 år, så har den vägen lär mig mycket mer om mitt favoritämne hästen. Har praktiserat och fått goda omdömen hos Tommy Arvidsson, Stall Anderse, Knuts Fjordhästar, Kungliga Hovstallet och Long Valley Ranch.

Har sommarjobbat vid Knuts Fjordhästar i Väskinde sedan 2010, har "lovjobbat" på East End Farm i Tingstäde också. 

 

Idag jobbar jag halvtid på Knuts Fjordhästar. Där hjälper jag mest till med att utbilda deras yngre hästar som sedan ska slussas ut i ridskolan.

 

Jag är medlem i WRG (Western Riders Gotland) så jag har inriktat mig mest på Western Ridningen. Men tycker även att det är mycket roligt med hoppning/dressyr har tränat det en del för Erling Johansson och Gerd Jansson medans jag gick på Gotlands Hästgymnasium.

 

Med min egen häst tränar jag just nu för Yvonne Pettersson Lundgren, har tränat en hel det för Lina Winarve, Madeleine Stiwing och Tommy Bäcklund också. Använder mig mycket av deras principer när jag tränar hästar.

 

Jag har alltid gillat att rida och utbilda yngre hästar, alla hästar är olika så det är alltid lika spännande, det är så roligt när man får ett bra resultat. 

 

 
 
// Gry 

Priser/ Kontakt

 
(Alla priser är inklusive moms)
 
1 Vecka- 1100 kr 
2 Veckor- 2100 kr
 
1 Månad- 4250 kr
2 Månader- 7950 kr
3 Månader- 10600 kr
 
I priset ingår bete och all skötsel av hästen. Din häst kommer att få ca 4-5 timmar koncentrerad träning per vecka. Alla hästar kommer också att få en egen "träningsbok" där allt vi gjort med hästen kommer att finnas nedskrivet, så att du senare kan gå tillbaka och kolla själv.
 
Självklart kan tiden anpassas så att det passar varje kund! 
 
Bete finns också att erbjuda på gården, vid önskemål kan vi titta till din häst dagligen och även motionera den om man så vill.
 
Team WW håller till på Kvie Gård i Bro, ca 1 mil norr om Visby.
 
Adress: Bro Kvie 834 621 73 Visby
 
 
 
För att få kontakt med oss, ring, mejla eller smsa.
 
Hanna: 
0735-933 966
[email protected]
0498-246171
                                                                                                                  
Gry:
0735754496 
[email protected]
  0498-272708  
                                                                                 
 
 
                                  
 
 
 
 
Vägbeskrivning:
 
 Från Visby kör norr ut längs med väg 148, tills du kommer till Bro, passera Bro kyrka med ca 1 km och sväng sedan av till höger vid en gul skylt där det står Kvie 1. Om du passerar en fotbollsplan och Bro bilskrot har du kört för långt!
Följ den vägen tills du har passerat 2 villor på höger sida och ta sedan höger vid alla påstlodorna. Fortsätt ca 500m tills vägen delar sig i ett Y följ då den vänstra vägen, emot det stora blågråa huset med 2 flyglar.  
 
Från fårösund kör längs väg 148 mot Visby tills du kommer till Bro, när du har passerat Brobilskrot och en fotbollsplan med ca 1 km ska du svänga vänster vid skylten Kvie1. Om du passerar Bro kyrka har du kört för långt! 
Följ den vägen tills du har passerat 2 villor på höger sida och ta sedan höger vid alla påstlodorna. Fortsätt ca 500m tills vägen delar sig i ett Y följ då den vänstra vägen, emot det stora blågråa huset med 2 flyglar.  
 
 
 
 
 
 
 // Gry och Hanna