Banarne fore sale

I september 2015 fick vi hem en arabvalack vid namn Banarne, egentligen heter han Wolfgang. Men kallas för Banarne.

 
 
 

Han är 5-år och var inte inriden. Efter 4timmars lastning kom han fram till Bro och hoppade ur släpet och såg helt vild ut, hahah... Tänkte att det här blir spännande. Och första gångerna jag hade han inne var han inte så rolig, han var överallt. Rädd för allt och försökte hoppa upp i famnen på mig för att söka skydd. Fick börja med att ledträna och vara väldigt bestämmd med att jag inte ville ha 500kg häst i famnen. Vilket han fakiskt förstod väldigt fort och då kunde vi börja kommunicera.

 

Banarne är en häst som verkligen tyr sig till sin förare, han blev en helt annan så fort han lärde känna mig och känna sig trygg med mina regler. Det var jätteroligt att känna vilket förtroende jag fick ifrån honom.

Så då kunde vi börja rida och eftersom han redan tyckte att jag var en trevlig typ hade han inget emot att jag satt uppe på honom.

Det känndes nästan som att han tyckte det var himla bra, eftersom han inte är så modig kännde han kanske att nu var vi iaf två :)

 

 

Inridningen gick gallant, han försökte verkligen förstå allt. Lite slänging  med huvudet i början, men det försvann. Han blev också modigare och modigare, men jag tror att han alltid kommer vara lite på  sin vakt. Fast det är verkligen inget som stör han trippar lite åt sidan bara då och då.

Det blev en heldel lastträning också! Här är han inte så sugen på att gå på ;)

 

Wolfgang aka Banarne är nu till salu. Och han är en mycket mysig kille, fina gångarter, mycket mjuk och böjbar. Pigg och rolig att rida och han känns som sagt som en riktig trotjänare när  han känner sig trygg. Kanon häst för den som söker en kompis att njuta med i skog och mark, kanske träna lite western eller dressyr. Det enda han behöver är trygghet, kärlek och endel tålamod( till att börja med iaf) .

Banarne är nu hemma i Tofta igen, ägare är Madde Ansen. Skulle du vara intresserad och vill veta mera ta kontakt med Gry eller Madde! :)

 

// Gry


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback